جستجو پیشرفته محصولات
0
سبد خرید خالی است.

روش های تشخیص علائم خرابی برد لباسشویی

نشانه های خرابی برد دستگاه لباسشویی

خواندن این مطلب

7 دقیقه

زمان میبرد!

روش های تشخیص علائم خرابی برد لباسشویی

نشانه های خرابی برد دستگاه لباسشویی

نشانه های خرابی برد دستگاه لباسشویی


علائم خرابی برد ماشین لباسشویی بسیار متفاوت هستند. این علائم با توجه به نوع مشکل به وجود آمده در دستگاه شما بروز می کنند.

در برخی از موارد، یک لباسشویی خراب تمامی علائم و نشانه‎های خرابی را با خود به همراه دارد. با این حال در برخی موارد، شخص وقتی متوجه ایجاد مشکل در دستگاه می شود که دیگر لباسشویی به مرحله استهلاک رسیده است.

در این مقاله همه چیز را در رابطه با نشانه های خرابی برد ماشین لباسشویی گوشزد می کنیم. همچنین راهکارهای نگهداری از دستگاه لباسشویی را گفته و شما را با مراکز تعمیرات حرفه ای آن آشنا می کنیم. ب

رای آشنایی علائم خراب شدن برد، می‎توانید بخش زیرا را به دقت مطالعه کنید.


⦁ ایجاد اشکال در موتور لباسشویی: با بروز اشکال در برد ماشین لباسشویی، دستگاه به طور منظم کار نمی‎کند یا هنگام استفاده خاموش و اتصال برق را از دست می‌دهد. نمایشگر ماشین لباسشویی کار نمی‎کند، صفحه نمایش خاموش است و تصویر در دسترس نیست. با تداوم این مشکل، ممکن است مشکلات جدی و جبران ناپذیری در دستگاه شما به وجود بیاید.
⦁ عملکرد غیر عادی ماشین لباسشویی: از جمله علائم خرابی برد، این است که در صورت تلاش برای شروع چرخه شستشو، هیچ عکس العملی از ماشین لباسشویی نمایش داده نمی‌شود.

همچنین شنیده شدن صداهای عجیب و غریب از ماشین لباسشویی که تا پیش از این وجود نداشتند، می‎توانند دلیلی برای خرابی باشند. با ایجاد خرابی ماشین لباسشویی، شستشوی لباس‎ها به طور صحیح انجام نشده و ممکن است ماده شوینده بر روی آن‎ها باقی بماند.
⦁ بروز مشکلات داخلی: با خراب شدن برد ماشین لباسشویی، دمای آب به طور صحیح تنظیم نمی‌شود و ممکن است آب خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. همچنین زمان شستشو به طور مناسب تنظیم نمی‌شود و ممکن است لباس ها به طور کامل شسته نشوند

وظیفه برد ماشین لباسشویی چیست؟


پیش از آن که بررسی علائم خرابی برد لباسشویی بپردازیم، بهتر است شما را با وظیفه این قطعه مهم آشنا کنیم. در صورت تمایل و برای آشنایی بیش تر، می توانید سایر مقالات ما را دنبال کنید. در این مقالات توضیحات مختلفی درباره سایر لوازم خانگی و مشکلات رایج در آن ها ارائه کرده ایم.


برد در ماشین لباسشویی، وظایف مختلفی به عهده دارد. اصلی ترین وظیفه آن، انتقال دستورهایی است که شما از طریق دکمه ها و سیستم های استارت به ماشین لباسشویی می دهید.

در واقع این دستورات توسط برد به سایر اجزای لباسشویی و موتور شستشوی آن ارسال می شوند. برد در ماشین لباسشویی، مانند مغز در انسان است و وظیفه انتقال فرمان و هدایت آن را به عهده دارد.

این جزء را می‎توان یکی از مهم‎ترین اجزای ماشین لباسشویی به شمار آورد و بدون وجود آن، دستگاه لباسشویی قادر به فعالیت نخواهد بود

نشانه های خرابی برد لباسشویی

علائم خرابی برد


در صورت مشاهده علائم خرابی برد، چه کنیم؟


در صورتی که برد ماشین لباسشویی خراب شده باشد، بهتر است ابتدا خودتان دستگاه را بررسی و عیب یابی کنید.

قبل از این کار، مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به طور کامل خاموش شده است و هیچ قطعه‌ای در حال حرکت نیست.

در صورتی که نتوانید خودتان مشکل را برطرف کنید، بهتر است به تعمیرکار مجاز یا خدمات پس از فروش تماس بگیرید. همچنین، در صورتی که ماشین لباسشویی دارای گارانتی است، بهتر است با شرکت سازنده تماس بگیرید.

به وسیله گارانتی محصول، می توانید از شرکت سازنده درخواست خدمات تعمیر و سرویس لباسشویی را داشته باشید. در این صورت، تعمیر و نگهداری به صورت رایگان انجام خواهد شد. برای تعمیر خرابی برد ماشین لباسشویی به صورت فردی، مراحل زیر را می‌توانید انجام دهید:

  • بررسی وضعیت برد: برای تشخیص علائم خرابی برد، ابتدا باید وضعیت آن را بررسی کنید. برای این کار، باید برد را باز کرده و سیم‌ها، قطعات و اتصالات آن را بررسی کنید. در صورت وجود هر گونه خرابی، لازم است برد آن را تعمیر یا تعویض کنید. در صورتی که خرابی برد مربوط به قطعات الکترونیکی باشد، فرآیند پیچیده تر می شود. در این صورت لازم است برای رفع مشکل به وجود آمده به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.
  • تعویض، بازبینی و بازسازی برد: در صورتی که برد خراب شده و تعمیر آن ممکن نباشد، باید آن را تعویض کنید. برای ایجاد عملکرد بهتر، لازم است برد جدید با برد قبلی یکسان باشد. تنها در این صورت می توانید اتصالات و سیم‌ها را به برد جدید وصل کنید. در صورتی که برد بسیار قدیمی باشد و قطعات آن ناموجود باشد، می‌توانید برد را بازسازی کنید. برای این کار، باید قطعات قدیمی را با قطعات جدید جایگزین کرده و عملکرد قبلی برد را به آن بازگردانید.

تعمیر خرابی برد لباسشویی

تعمیر خرابی برد


نگهداری از لباسشویی برای جلوگیری از خرابی برد


برد ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین قسمت های این دستگاه می باشد، زیرا وظیفه کنترل تمامی عملکردها و برنامه های شستشو را بر عهده دارد.

به همین دلیل، نگهداری آن در شرایط مناسب برای تضمین عملکرد لباسشویی و افزایش عمر مفید آن ضروری است. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از خراب شدن برد به شما عزیزان معرفی می کنیم.

قبل از هر چیز، مهم است که برد الکترونیکی را به طور منظم با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید. برای جلوگیری از خرابی برد ماشین لباسشویی، می‌توانید اقداماتی انجام دهید که به طور کلی به بهبود و نگهداری این دستگاه کمک می‌کند. این اقدامات عبارتند از:


⦁ استفاده از محصولات شوینده و تمیز کردن دستگاه: استفاده از محصولات شوینده مناسب و با کیفیت، می‌تواند به جلوگیری از بروز علائم خرابی برد لباسشویی کمک کند. مصرف شوینده های نامناسب می‌تواند باعث ایجاد رسوبات و آسیب به برد لباسشویی شود. همچنین تمیز کردن دستگاه و حذف هر گونه رسوب و آلودگی، خرابی و استهلاک برد را به حداقل می رساند. بهتر است برد دستگاه را به صورت دوره ای و هر چند ماه یکبار پاکسازی کنید.
⦁ استفاده از دوره شستشوی مناسب: استفاده از دوره و زمان شستشوی مناسب و به درستی، می‌تواند موجب کاهش علائم خرابی برد شود. به این منظور می توانید حداکثر تعداد لباس را در هر دوره شستشو قرار دهید تا میزان استفاده از لباسشویی کمتر شود. در صورتی که مشکلی در دستگاه وجود دارد، بهتر است به محض شناسایی آن، لباسشویی را خاموش کنید. سپس بهتر است لباس ها را از دستگاه خارج کرده و با یک متخصص تماس بگیرید

تعمیر خرابی برد لباسشویی

نگهداری صحیح لباسشویی


برای تعمیر خرابی برد دستگاه لباسشویی به کجا مراجعه کنیم؟


برای تعمیر خرابی برد لباسشویی، می‌توانید به یکی از مراکز تعمیرات ماشین لباسشویی مراجعه کنید. اما قبل از این کار، بهتر است مرکزی را انتخاب کنید که برترین و بهترین خدمات را در زمینه تعمیرات ارائه می دهد. در این قسمت ما سعی کرده ایم مزایای مهم هر یک از این مراکز تعمیرات را برای شما عزیزان ذکر کنیم. با خواندن این مطالب می توانید مرکز مناسب را برای دریافت خدمات تعمیر لباسشویی دریافت کنید.
⦁ مراکز تعمیرات رسمی: مراکز رسمی تعمیرات برد ماشین لباسشویی، توسط سازندگان این دستگاه تأیید شده و خدماتی مانند تعمیرات، تعویض قطعات و خدمات پس‎از فروش ارائه می ‌دهند. مزایای این مراکز نسبت به سایر مراکز بیش تر است و می توان از میان آن ها به چند مورد اشاره کرد:
⦁ تعمیرات با استفاده از قطعات اصلی و به روز شده
⦁ خدمات پس از فروش و گارانتی به صورت رسمی
⦁ تعمیرات با استفاده از تکنسین‌های مجرب و متخصص
⦁ استفاده از ابزارهای تخصصی و به روز شده
⦁ مراکز تعمیرات غیررسمی: مراکز تعمیر خرابی برد غیر رسمی، مستقل از سازندگان ماشین لباسشویی هستند و قیمت‌های پایین‌تری نسبت به مراکز رسمی دارند. این مراکز را می‎توان به منظور دسترسی سریع و آسان مورد استفاده قرار داد. بسیاری از این مراکز از افراد متخصص و کاربلد جهت انجام خدمات تعمیرات استفاده می‎کنند. مزایای این مراکز شامل موارد زیر هستند:
⦁ قیمت‌های پایین‌تر نسبت به مراکز رسمی
⦁ تعمیرات سریعتر نسبت به سایر مراکز رسمی
⦁ در دسترس بودن قطعات خارجی و اصلی
⦁ تعمیرکارهای خصوصی: این مراکز معمولا تشخیص علائم خرابی برد و تعمیرات آن را در خانه‌های خودشان یا در کارگاه‌های کوچک انجام می‌دهند. مزایای این تعمیرکاران شامل:
⦁ قیمت‌های بسیار پایین‌تر نسبت به مراکز رسمی و غیررسمی
⦁ تعمیرات سریعتر
⦁ قابلیت ارائه خدمات خصوصی

مراکز تعمیرات لباسشویی


آیا می توان تعمیرات ماشین لباسشویی را به صورت فردی انجام داد؟


برای بسیاری از افراد، این سوال پیش می آید که آیا می‎توان تعمیر خرابی برد را به بدون مراجعه به مرکز تعمیرات انجام داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم امکان تعمیر قطعات لوازم خانگی به صورت فردی وجود دارد. اما انجام این کار از سمت متخصصان ما به هیچ عنوان توصیه نمی شود. اگر دستگاه ماشین لباسشویی شما دچار اشکال در یک یا چند قطعه شده است، حتما باید آن را تحت نظارت یک فرد متخصص تعمیر کنید. فرآیند تعمیر برد، کار بسیار پیچیده و دشواری است. لذا تعمیرات آن علم و تخصص زیادی را می طلبد. اگر شما به صورت انفرادی کار تعمیرات آن را انجام دهید، پس از گذشت یک دوره کوتاه مدت، دستگاه مجددا خراب خواهد شد.
لازم به ذکر است که علائم خرابی برد، گاه در مراحل نهایی استهلاک ماشین لباسشویی بروز پیدا می کنند. به همین دلیل اغلب موارد خرابی برد، با خرابی سایر قطعات لباسشویی همراه است. بنابراین نمی توان فرآیند تعمیرات را به صورت فردی و بدون حضور در مراجع تعمیرات انجام داد.

تعمیر لباسشویی خارجی

درباره نویسنده



نویسنده

نظرات کاربران



دیدگاهتان را بنویسید

مطالب مرتبط